Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Annica Holmgren - 25 maj 2010 19:54

Fick snabbt fram kameran när Ben och Benji var på sitt värsta bushumör i kväll  . De är så underbara mina grabbar   . Tänk att de redan är 11 veckor... i morgon ska de avmaskas för 3:e och sista gången hemma hos mej, den 2/6 ska de till veterinären och få sin andra vaccinering, bli chipmärkta och besiktas. Sedan är de flyttfärdiga...*snyft*


Grabbarna ska flyga ner till Stockholm tillsammans med brorsan den 6/6, det känns såå skönt att Ben o Benji har varandra när de ska flyga... då kan de stödja varandra... Ska införskaffa Feliway-spray och spraya i transportburen innan de åker iväg för säkerhets skull, som rogivande inför resan.


Bessie låg och sov när jag fotade brorsorna, så hon fastnade inte på bild denna gång, men det gör ingenting... hon kommer ju att stanna kvar här så jag hinner ta en massa bilder på henne framöver   

Här kommer buspojkarna   


Ben

   



Benji

 

Ben

 

Benji

   


 Ben

  



Benji



Ben



Benji


Jag tog minst 400 bilder och dessa var de som gick att använda... resten raderades pga de var suddiga... Det är tålamodskrävande att ta bilder på kattungar   


Men söööta är dom   


Hej svejs   


Av Annica Holmgren - 25 maj 2010 18:24

I dag tänkte jag försöka få lite ljusare bilder på kattungarna så jag flyttade dom för en kort stund intill ett fönster. Mamma Athena har burit lite på kattungarna i början och själv valt ut en undanskymd plats...förstås långt från ett fönster. Så bilderna hittills har blivit så mörka...men...men, detta är mina försök att få ljusare bilder. Det blev en väldigt snabb fotosession eftersom Athena blev lite stressad att jag flyttade på hennes kattungar. Tog dom en och en för en snabbfotning.

Här kommer resultaten   


Detta är då den ende hanen i kullen, en brun colourpoint   

        



Här kommer en tjej, brun mitted   

        




Blå colourpoint hona   

        


Till sist en hona, brun colourpoint   

       


Jag måste ta tag i deras namngivning... har nästan helt bestämt mej vad tjejerna ska få för namn, men jag avvaktar en liten stund till... ska bara "smaka" på namnen ett tag till.


Hej svejs   

   

Ovido - Quiz & Flashcards