Alla inlägg under juli 2010

Av Annica Holmgren - 22 juli 2010 09:50

Min underbare lille Dandy, oj vad jag är glad i honom. Sååå otroligt mysig och go. Han har bott en månad nu hos mej och har kommit väldigt bra in i katt-gemenskapen. Det gick så smidigt med allt, men jag tror mycket beror på att han har ett så mjukt och milt sätt. Jag är såå glad och tacksam över att Charlotte lät honom komma till mej  


Dandy spinner så fort jag tittar på honom ochvill gärna vara i famnen. Tar jag upp honom så stannar han kvar i famnen tills jag sätter ner honom igen... och spinner och spinner... lille älsklingen... Har anmält honom till utställningen i Luleå i augusti, på lördagen. Hoppas att vi kommer med, det kommer att bli mycket intressant att höra vad domarna har att säga om honom.


Tog några halvdana bilder på honom i dag som jag lägger ut. Pälsen håller på att komma mer och mer... tänk bara vad snygg han kommer att bli när pälsen vuxit ut   

      

  


Kramizzar från Dandy och mej   


Av Annica Holmgren - 22 juli 2010 09:21

Jaha, nu är sötnosarna redan 11 veckor... tiden går ju i rasande takt... Oj, vad dom kommer att vara saknade när de har flyttat till sina nya hem. De tar ju klart mycket plats både hemma i lägenheten och i mitt hjärta   

Skrattade såå otroligt i går kväll åt dom, de låter som en hel elefanthjord när de springer och jagar varandra, sötnosarna. Men roligt har dom... bäst är tycker jag när ALLA katterna är igång samtidigt, vuxna som små... de har så otroligt roligt tillsammans. I nuläget har jag en väldigt harmonisk kattgrupp och det är jag innerligt glad över. Hoppas att det håller sig precis så som jag har det nu.

Har vaknat supertidigt i dag, det är svårt att komma tillbaks till den normala dygnsrytmen när man har vakat av, och jag vakade av i går morse... några dagar får man räkna med innan man är som en människa igen. Men nu har jag SEMESTER, så jag har gott om tid att ta igen mej   


Har idag hunnit med att surfa på datorn, städa och ta bilder på kisseungarna. Passade på med fotograferingen när det började åska ute... var ju då tvungen att dra ut alla kontakter... så jag sysselsatte mej med annat roligt. Det var ju inte alltför bra ljus ute eftersom det spöregnade och åskade... men några hyfsade bilder blev det i alla fall som jag lägger ut.


Först ut Cesam, som kommer att flytta till en underbar familj i Luleå. Trevligt tycker jag... för då kan jag ju hälsa på honom ibland   

      


Här är Cajsa, som kommer att flytta till Norge i slutet av nästa vecka. Hon kommer att få det sååå bra hos supertrevliga Randi, hennes pojkvän, Betzy (ragdoll) och en liten hund   

         


Och Clara som kommer att flytta till en trevlig familj i Kiruna som har två små pojkar. Det känns superroligt att hon kommer till en barnfamilj. De kommer att ge varandra sååå mycket, Clara och grabbarna   

          



Till sist lilla Candy, som är lite feltecknad med sin mörka fläck på hakan samt även lite runners, men har ett otroligt sött uttryck och såå många andra bra egenskaper. Få se vad det blir av henne    

   


Det var allt för idag... måste fortsätta med städningen..

Ha det gott!

Kramizzar     



Av Annica Holmgren - 16 juli 2010 13:39

Här hemma växer kattungarna så att det riktigt knakar om dom   

Det är sååå underbart att få följa deras utveckling från det att de är i sin mammas mage till de är så stora att det är dax för dem att stå på egna ben och flytta till sina nya hem....

Har tagit lite bilder i dag som jag tänkte lägga ut... det är ju inga poseringsbilder utan mest busbilder. Jag har svårt att hinna med att ta bilder när de är i sitt "mellanläge", alltså inte allt för busiga och innan de somnar av trötthet. Oftast har de inte något mellanläge... de bara slocknar...


   Här är Cajsa                


Cesam   

      


Clara   

Till Salu!

                  


Candy   

 Till Salu!

         

           


Hoppas ni har det bra i sommarvärmen!

Kramizzar


Av Annica Holmgren - 5 juli 2010 23:23

Jaaa, nu har jag varit framme med kameran IGEN!!! Passade på när de var som mest springiga i kväll...


Här är sötnosen Candy   

        


och snyggingen Cesam   

  


sötnosen Clara   

          


och lillskruttan Cajsa   

    


Det var allt från oss för i kväll!

Ha en trevlig kväll   

Kramizzar



Av Annica Holmgren - 3 juli 2010 17:10

Ja, nu blir det ännu mer bilder... kan ju inte låta bli att föreviga de små....

  

Här är Candy och Cajsa


 


    


Några bilder på Cajsa..

    


Candy..

        


Clara...

    


Cesam...

    


Ja, det var allt för denna gång... men det kanske dyker upp fler bilder här under kvällen ;o)


Kramizzar   


Av Annica Holmgren - 2 juli 2010 23:06

Jag måste ju få presentera min underbara lille prins som jag var och hämtade i Danmark för 2 veckor sedan. Han har det mest underbara temperament, sååå gosig. Vill gärna vara i famnen och spinner och spinner.... Tycker även om att klättra upp på axlarna och ligga där ett tag. Han är såå mjuk och fin till sättet, och sååå go. Han är dessutom väldigt fin i typen, vilket jag är otroligt glad över... hoppas han fortsätter utvecklas så här fint...

Än så länge har han en väldigt kort päls, han har älskat att vara med uppfödarens hundar som tagit till sig Dandy och tvättat och tvättat honom...vilket resulterat i att det mesta av pälsen försvunnit. Jag blev tillfrågad av uppfödaren om jag ville separera Dandy från deras hundar några veckor innan han skulle flytta till mej, men jag tyckte att han absolut skulle få vara tillsammans med sina hundkompisar den tid han hade kvar hos dem. Pälsen växer ju alltid ut igen....


Har tagit lite utebilder i dag på Dandy. Det var väldigt soligt så det blir mest kisande bilder... Han är 14 veckor i dag.


            


Visst är han fin, min lille prins   

Puss på dej Dandy! Jag är så glad i dej och sååå tacksam över att Charlotte lät dej komma och bo här tillsammans med mej och min familj (i familjen inräknas mina barn och alla mina älskade Ragdolls)

Önskar alla en riktigt trevlig helg   


Av Annica Holmgren - 2 juli 2010 22:45

Här kommer mer bilder   

Tänkte få bättre ljus på mina bilder i dag... men det är liiite svårt med ljuset trots att jag tagit ut kisseungarna. Försökte i eftermiddags, men solen gassade på hela eftermiddagen på min balkong, så det blev inte såå bra bilder. Då tänkte jag att jag tar ut dom i kväll i stället när solen i stort sett försvunnit... men då blev det konstig ton på vissa bilder... typiskt....  Tänk att man aldrig kan vara nöjd...

Nåja, jag lägger ändå ut bilderna, de är ju såååå söta alla fyra   


Vi börjar med Candy   

                


Cajsa   

        


Clara   

            


Till sist, nallebjörnen Cesam   

          


De är sååå underbart goa och fina allihopa   


Önskar er alla en trevlig helg   


Av Annica Holmgren - 1 juli 2010 19:45

Oj oj, vad tiden går fort... det har redan gått 8 veckor sedan Athena födde sina småisar. Nu har de sååå mycket spring i benen när de är vakna så att det är svårt att få några skarpa bilder på dem.

I går kom deras stamtavlor, var dock tvungen att ta kontakt med Sverak omgående eftersom de skrivit lite fel på Candys namn... i stället för Candy stod det Candu. Men det var lätt fixat, de lade en ny stamtavla på lådan i dag, så den bör komma i morgon. Jag är sååå nöjd med kontakten med de som arbetar på Sverak, de är så hjälpsamma och jag har alltid fått snabba svar på mina funderingar.

Jag har även bokat in 9 och 12 veckors besöken hos veterinären och beställt kattungepaketen från Royal Canin.  I morgon ska jag till apoteket och köpa avmaskningsmedel....

Jag har tagit mängder med bilder på sötnosarna... här kommer dom:


S*Norrtassens Candy of Mr Zack, Rag n 04 (chokladbärare)

                        


S*Norrtassens Cajsa of Mr Zack, Rag a (chokladbärare)

                      


S*Norrtassens Clara of Mr Zack, Rag n (chokladbärare)

                     


S*Norrtassens Cesam of Mr Zack, Rag n (chokladbärare)

         


Det blev en riktig bildbomb denna gång...

Nu är jag ledig ända till fredag nästa vecka, så det lär komma fler bilder framöver   


Ha det gott!

  


Ovido - Quiz & Flashcards