Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Annica Holmgren - 6 maj 2010 20:29

I dag har Athena fött 4 kattungar   

Jag har så svårt att förstå att det ändå blev så många...trodde att det max skulle bli 2 stycken...eftersom hon inte var så stor. Men hon har gömt dom väl   


Hon var så duktig hela tiden, men det tog på krafterna. De 2 första kom rätt snabbt, men sedan tog det drygt 1 timme innan nr 3 kom och en timme till innan nr.4 kom. Det tog hårt på hennes krafter så hon har mest legat och sovit med sina kattungar efteråt. Har inte velat störa henne och kattungarna så mycket...har vägt dom och gluttat lite snabbt på könen på de två första (nyfiken som man är). Det ser ut att vara en hane och en hona... de andra två har jag bara vägt, eftersom Athena blev lite stressad när jag tog dom ifrån henne. Hon behöver lugn och ro nu, viktigast är ju att dom är vägda och att de hittat varsin tutte och suga på. Och det har dom verkligen  


Kattungarna är jämnstora, de har alla en vikt på mellan 85 gram - 97 gram, så de hade ju bra vikter...med tanke på att Athena inte var så stor....


Athena ligger och myyyyser sååå med sina kattungar, tänk att hon blivit mamma nu min lillstrumpa  


Har tagit några första bilder på lilla familjen   

          




Ha en trivsam kväll! Jag kommer nog att hålla till vid bolådan resten av kvällen   


Ovido - Quiz & Flashcards