Alla inlägg den 16 september 2010

Av Annica Holmgren - 16 september 2010 11:51

Har ju funderat ett tag på att ta fram katthagen.... och i dag åkte den fram med buller och bång. När jag kom hem efter det att jag följt Ida till skolan så hittade jag en kattunge på golvet utanför bolådan. Hon hade till slut tagit sig över kanten, de blir ju 3 veckor i morgon så nu går det snabbt. Hon var sååå söt, bara synd att jag inte hade kameran i närheten... Nåja, hon lyftes snabbt in i bolådan igen och jag började plocka fram katthagen.


Daisy är försten ut... det var förresten hon som klev över kanten i morse oxå...

Bilderna blev rätt suddiga, men det är inte lätt att sitta i katthagen som inte har såååå mycket utrymme och försöka få bra bilder på kattungar som rör sig

        


Här har hon tagit sig långt från bolådan...hon hängde efter Bessie. Jag tyckte att jag var så smart när jag satte kompostgaller på ena kortsidan så att de ska få ha mer överblick vad som händer...

  


men då gick det så här... de kan lätt komma genom hålen, och det är ju förstås det första de ska testa. Ja, efter denna fotosession så bytte jag till den ordinarie kortsidan som även den har galler, med mindre hål så att de inte tar sig ut.


Min högsta önskan just nu är att ha en katthage i plexiglas. Kanske en julklapp????

  


Här får Daisy en kompis... syrran Denise ville också komma ut och titta...

          


De andra höll sig i den trygga bolådan (än så länge)


Här ligger Dixie och funderar över den nya världen som har öppnats för dom...

       


När sedan Daisy och Denise hade kollat runt så var det skönt att knalla in till mamma i bolådan...

   


Det var allt för i dag!

Kramizzar   



Ovido - Quiz & Flashcards