Alla inlägg den 1 september 2010

Av Annica Holmgren - 1 september 2010 22:05

Nu har kattungarna blivit 5 dagar gamla, de växer så att det riktigt knakar om dom. Både mamma Molly och ungarna mår förträffligt, Molly tar sååå bra hand om sina ungar...och hon ser också till att få en del egentid när ungarna sover. Hon är verkligen en supermamma   


Jag har ju än så länge varit lite osäker över en av kattungarnas kön...men i dag såg jag tydligt att han hade en "prick" i stället för en skåra. Så då är det alltså två hanar och fyra honor i kullen   


Annars händer det inte så mycket, ungarna äter, sover och växer...det ska bli sååå spännande att se hur de kommer att utvecklas. Jag har vågat mej på att anta vad ungarna har för färg... Det ser ut som att fyra är lila (tre honor, en hane) och två är choklad (en hona, en hane), men eftersom de är just dessa färger kan det ta lite längre att fastställa vad det blir. Vi får se om jag gissar rätt   


Har i alla fall tagit lite bilder på sötnosarna i dag som jag lägger ut:

          


Önskar er alla en trevlig kväll!

Kramizzar   



Ovido - Quiz & Flashcards