Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

11 veckor gamla :o)

Av Annica Holmgren - 22 juli 2010 09:21

Jaha, nu är sötnosarna redan 11 veckor... tiden går ju i rasande takt... Oj, vad dom kommer att vara saknade när de har flyttat till sina nya hem. De tar ju klart mycket plats både hemma i lägenheten och i mitt hjärta   

Skrattade såå otroligt i går kväll åt dom, de låter som en hel elefanthjord när de springer och jagar varandra, sötnosarna. Men roligt har dom... bäst är tycker jag när ALLA katterna är igång samtidigt, vuxna som små... de har så otroligt roligt tillsammans. I nuläget har jag en väldigt harmonisk kattgrupp och det är jag innerligt glad över. Hoppas att det håller sig precis så som jag har det nu.

Har vaknat supertidigt i dag, det är svårt att komma tillbaks till den normala dygnsrytmen när man har vakat av, och jag vakade av i går morse... några dagar får man räkna med innan man är som en människa igen. Men nu har jag SEMESTER, så jag har gott om tid att ta igen mej   


Har idag hunnit med att surfa på datorn, städa och ta bilder på kisseungarna. Passade på med fotograferingen när det började åska ute... var ju då tvungen att dra ut alla kontakter... så jag sysselsatte mej med annat roligt. Det var ju inte alltför bra ljus ute eftersom det spöregnade och åskade... men några hyfsade bilder blev det i alla fall som jag lägger ut.


Först ut Cesam, som kommer att flytta till en underbar familj i Luleå. Trevligt tycker jag... för då kan jag ju hälsa på honom ibland   

      


Här är Cajsa, som kommer att flytta till Norge i slutet av nästa vecka. Hon kommer att få det sååå bra hos supertrevliga Randi, hennes pojkvän, Betzy (ragdoll) och en liten hund   

         


Och Clara som kommer att flytta till en trevlig familj i Kiruna som har två små pojkar. Det känns superroligt att hon kommer till en barnfamilj. De kommer att ge varandra sååå mycket, Clara och grabbarna   

          



Till sist lilla Candy, som är lite feltecknad med sin mörka fläck på hakan samt även lite runners, men har ett otroligt sött uttryck och såå många andra bra egenskaper. Få se vad det blir av henne    

   


Det var allt för idag... måste fortsätta med städningen..

Ha det gott!

Kramizzar     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Holmgren - 14 oktober 2010 14:36

Har tagit lite bilder på busungarna i dag som jag tänkte lägga ut här, det är ju ett tag sedan jag uppdaterade bloggen      Det blir något av en bildbomb av dessa sötnosar...                      Tog även lite enskilda bilder på kat...

Av Annica Holmgren - 29 september 2010 15:33

Har mer och mer börjat släppa ut kattungarna i vardagsrummet och det är sååå otroligt härligt att få vara med när de utforskar ett nytt område. De har så mycket spring i benen nu, och ju mer de börjar känna sig hemma i vardagsrummet desto mer springe...

Av Annica Holmgren - 24 september 2010 18:05

Tiden bara rusar iväg... nu har sötnosarna blivit hela 4 veckor gamla och är såå nyfikna på ALLT som rör sig. Har tagit lite bilder dagen till ära, jag lägger ut parbilderna här på bloggen och de enskilda bilderna på min hemsida.   Först ut är ...

Av Annica Holmgren - 16 september 2010 11:51

Har ju funderat ett tag på att ta fram katthagen.... och i dag åkte den fram med buller och bång. När jag kom hem efter det att jag följt Ida till skolan så hittade jag en kattunge på golvet utanför bolådan. Hon hade till slut tagit sig över kanten, ...

Av Annica Holmgren - 11 september 2010 15:49

Kattungarna har blivit 2 veckor och 1 dag gamla, och jag har ju bara INTE kunnat låta bli att ta bilder på dom i dag heller      De är sååå otroligt söta...nu har det börjat bli runda och goa och sååå nyfikna. Det blir bildbomb i dag oxå... Titta...

Ovido - Quiz & Flashcards